keramická dílna HLINĚNKA

Keramická dílna Hliněnka

maca.mackova@seznam.cz

http://keramikahlinenka.cz/

čtvrtek 13. června 2019

Třešňový sirup



Psali jste si o recept na třešňový sirup. Já ho dělala tak jak mi to přišlo. Mám doma hrnec který mi pomáhá odšťavnit a rovnou udělat sirup. Je úžasný v tom, že nemusíte odpeckovávat a když děláte rybízový sirup, tak nemusíte sundavat kuličky ze stonků. Jen opláchnete a je to. Dají se v něm dělat i bylinkové sirupy.

Sada obsahuje:
  • Hrnec se sendvičovým dnem, který se plní vodou.
  • Hrnec je vyroben z kvalitní nerezové oceli.
  • Sběrný hrnec s vypouštěcí hadičkou.
  • Perforovaný hrnec, který se plní ovocem.
  • Skleněná poklice s otvorem pro únik páry.
 
Nerezový odšťavňovací hrnec se skládá ze tří pater. Do spodního hrnce nalijete dostatečné množství vody, která se varem uvolňuje a propařuje ovoce, které umístíte do horního perforovaného patra. Šťáva z ovoce se uvolňuje do prostředního sběrného patra, odkud postupně odtéká vypouštěcí hadičkou. Takto získaná šťáva poslouží jako domácí sirup, základ pro marmelády, džemy nebo ji můžete použít k výrobě domácí zmrzliny. Souprava je vyrobená z kvalitní nerezové oceli a je vhodná na všechny typy sporáků včetně indukce. 
Tento hrnec můžete použít ke zpracování ostružin, malin, jahod, borůvek, bezinek ale také na zeleninu jako je mrkev, rajčata nebo červená řepa. Ovoce i zeleninu můžete v hrnci také kombinovat.

Rozměry:
  • výška celé sestavy 39 cm
  • průměr nádob 26 m
  • objem 8 l




Třešní jsem měla asi košík cca 2 kg, 1kg krupicového cukru, pytlík kyseliny citronové a několik větviček meduňky (nechám to na vás, můžete si tam přidat jakoukoliv bylinku)

Všechno jsem naházela do hrnce a pak už jen stála s vymytými lahvemi a stáčela horký sirup. Ještě horký jsem ho uzavřela. Sirup skladuji v chladnu.



Ještě jste se ptali na sklenice, tak ty jsem koupila na netu a jmenují se WECK dělají různé zavařovačky.


3 komentáře:

  1. Dobrý den, zvažuji koupí hrnce.
    Jak prosím zpracovávate zbytek z ovoce z horní nádoby?
    Děkuji.
    Vás blog je nádherný.

    Martina

    OdpovědětVymazat
  2. A to nevíte o tom, jak skvělé je ovocné pyré z třešní, které se dá využít i třeba jako vložka do různých míchaných nápojů a drinků. Doporučuji kombinovat třeba s vanilkou a samozřejmě pak s griotkou. To je vždycky šleha! :) Na tom si ujíždím hlavně teď v zimě, protože ty pyré jde dát v pohodě do mrazáku. ;-)

    OdpovědětVymazat